friday the 13th

Nu har jag fått hem alla friday the 13th filmerna så jag ska snart börja se alla dom :) men de fanns typ hur många Jason filmer som hellst :o men dom jag har sett är asbra. Jason är så cool, han är min idol :$ alla filmer som jason är med i är:

Friday The 13th I
Friday The 13th II
Friday The 13th III
Friday The 13th IV - The Final Chapter
Friday The 13th V - A New Beginning
Friday The 13th VI - Jason Lives
Friday The 13th VII - The New Blood
Friday The 13th VIII - Jason Takes Manhattan
Friday The 13th IX - Jason Goes To Hell
Friday The 13th 2009
Jason X
Freddy vs Jason

Alla filmerna handlar om Jason Voorhees och i filmerna är de lite olika historier om hur han blev som han blev. Som jag fattat att de är så var Jason född missbildad och blev retad av dom andra barnen på lägret. En dag så puttade barnen ner honom i vattnet och Jason kunde inte simma och ledarna på Cristal Lake som hade ansvar för barnen hade sex just när de hände så ingen kunde hjälpa honom, så han drunknade. Jasons mamma jobbade på Crital Lake och när hon fick veta va som hade hänt så blev hon typ sinnes sjuk och började döda alla ledare på Cristal Lake och om nån kom för att starta upp det gammla lägret så dödade hon dom oxå så att inget skulle hända igen. Sen så är de en tjej som dödar Jasons mamma genom att hugga av huvet på henne med en jätte kniv och Jason som alla trodde var död fanns där hela tiden och såg sin mamma blev halshuggen. Sen dess så har Jason haft kvar den kniven som användes för att halshugga sin morsa och döda alla som kommer i hans väg och han vägrar att dö.

Om de är nån som är de är annorlunda så säg till så jag fattar rätt :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin