banankaka

Ikväll gjorde jag en banankaka :) Jag älskar banan kaka! Men de känns som att de är bara jag i hela världen som gör de^^ De enda dåliga är att de tar typ 2 timmar att göra. Om de finns nån där ute som oxå tycker om banankaka så säg till^^ Då vet jag att jag inte är ensam om de. Iaf om ni inte har smakat banankaka nån gång så tycker jag att ni borde de :) Här har ni reseptet

  • 150 g margarin
  • 3 dl socker
  • 2 ägg
  • 5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 tsk bikarbonat
  • 1 tsk ingefära
  • 2 tsk kanel
  • 3 stora bananer
  • ½ dl kallt kaffe
Ställ ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en sockerkaks form. Rör margarin och socker poröst. Tillsätt ett ägg i taget. Blanda ihop mjöl, bakpulver, bikarbonat, ingefära och kanel och häll sedan blandningen i margarin-socker-ägg röran. Mosa bananerna och tillsätt dem med kaffe. Rör om och grädda kakan i nedre delen av ugnen i 1 timme.

Lycka till!


Postat av: Anonym

Banankaka är bland det bästa som finns! särskilt nybakad och varm..

2010-02-10 @ 22:17:17
Postat av: linneaa

jag gillare också, fast mest på sommaren :D

2010-02-11 @ 13:15:33
URL: http://finastisverige.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är sjukt jäkla gott ;D fast den ser inte ut som den jag bruka baka, den görs i långpanna och med glasyr på :P

2010-02-11 @ 22:35:31
Postat av: John

Yeey de var inte bara jag som tyckte om banankaka :D

2010-02-11 @ 22:47:48
URL: http://revolutionbegins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin