mitt namn

Jag tycker typ om mitt namn. Jag vet inte vaför men jag gillar det. kanske för att det inte är så jätte vanligt. Iaf inte i Sverige men i typ USA och England så heter typ alla killar John! Det är lite jobbit^^ men jag är nöjd med mitt namn ändå. Jag har en liten nyckelring som det står om mitt namn och hur en person som heter John är. Det står:

"He is intelligent and realistic and cares deeply about other people.
A man you can depend on.
"

Stämmer det??

John är ett mansnamn med engelskt ursprung, och är en kortform av Johannes som är en grekisk ombildning av det hebreiska namnet Jochanan som betyder "Gud har förbarmat sig". Äldsta belägget i Sverige är från år 1729.
Namnsdag: 3 maj

Om du undrar över ditt namn så kolla denhär sidan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin