coolt

Jag fick nyss en skit cool bild på Elias när han öppnar sin mun helt! Han försöker inte hugga mej eller nått för han är hur snäll som hellst. Jag tror att han bara gäspar för det har jag sett mina ormar göra ibland när dom är trötta :) Men jag tror mest på att han försöker fixa till sin käke. Han hade nyss ätit när han gjorde det och när dom äter så delar ormar först upp käken i 4 delar. Den övre delen av munnen delas i två och den undre delen delas i två. Asså inte helt och hållet så att huden spricker! Huden runt huvudet är JÄTTE elastiskt så att dom kan dela käkarna i 4 delar så att dom ska få in stor mat i munnen. Ormarna kan oxå göra så att den undre käken låstnar från resten av kranuimet så att dom kan svälja mat som är mycke tjockare än dom själva. Kolla på bilden med orm kraniumet, jag lekte lite me paint för att visa hur dom delar munnen i 4 delar. Det är ganska coolt hur dom kan göra så för att äta :)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin