Revolution!

Asså nu känner jag bara för att skriva för jag behöver typ skriva av mej eller nått xD Fick som sån lust att skriva^^ Idag när jag kom in på resturangen vi skulle äta på så känner man verkligen att man ser annurlunda ut för alla bara tittar på en xD Inte för att jag bryr mej nog får dom stirra om dom tycker de är så roligt^^ Jag brukar bara titta tillbax tills dom tittar bort^^ Ja, jag kanske har mycke piercingar och annurlunda kläder men hallå? Jag är fortfarade en människa med själ och blod i mina ådror. Jag är väll en precis vanlig människa för de, eller kanske inte så vanlig men ovanlig är AWESOME.

Jag lever mitt liv och skiter fullständigt i vad andra tycker å tänker om mej. För 99,9% vet ändå inte ett skit om mej. Jag har alltid haft lite annurlunda stil och har hela mitt liv blivigt mobbad, retad eller utstött för det. Men det är jag tacksam för, för genom det har jag blivigt starkare som person :) Jag har lärt mej att vad än nån annan tycker om mej så är huvudsaken att jag själv trivs med mej själv! Det finns folk som säger att det är dom som sticker ut som har den bästa personligheten. Det tror jag är sant. För den som sticker ut är den som är accepterar vem man är och inte låtsas va nån annan för att andra människor ska tycka om en. Hur bra personlighet är de igentligen om man bara låtsas va nån för att man ska bli omtyckt? Man ska inte dömma människor direkt. Man ska inte gå efter bokens utsida, man vet igentligen inte va boken handlar om förän man han kommit till sida 50.

Jag har träffat folks föräldrar som inte ens accepterar sina barn som dom är. Folk som förlorat vänner för att dom är för anurlunda. Det är helt sjukt! Det är ju dom som verkligen ska stötta och acceptare hur den personen är. Mina föräldrar tror jag iaf är stolta över mig att jag vågar sticka ut, att jag vågar vara mig själv. För de mesta iaf^^ Eller kanske inte allt jag gör, som alla mina piercingar. Men jag vet att dom ändå inte skämms över mej för det. En del av mina släktingar är en annan sak men om dom försöker gå på mej för mitt utseende så pratar dom bara för döva öron och jag skiter fullständigt i va dom tycker :) Jag tycker om dom även om dom inte gillar min stil^^ Det är iaf jag som är den som är nöjd över mej själv och vågar gå mot samhällets krav. Jag tycker bara synd om dom som inte kan vara sig själva och blivigt ett offer för media som säger att vi ska se ut si och så för att vara vacker. FUCK IT! Dom vill ändå bara känna pengar. Men till vilket pris? Att människor inte ska vara som dom själva och acceptera sig själv! Varför tror ni att fler och fler männsikor blir deprimerade? Anorexi och bulimi och andra liknande sjukdommar är mer vanliga nu i Sverige än nånsin. Det är media som säger att man ska vara som dom säger för att vara vacker. Alla föds olika, ingen är perfekt. Dessutom så kan man se barn som går bara i lågstadiet som sminkar sig! Det är fan sjukt! Inte ens barn kan vara barn längre. Jag tycker media ska krypa upp nånstans där inte solen lyser. Åh jag blir så arg när jag skriver om sånthär! FAN! Jag hoppas att du vem du än är som läser dehär har fått styrka att vara den du själv är och inte låter andra styra hur du är eller hur du ser ut eller vem du tar som dina vänner. Det är ditt eget ansvar att stå emot trycket från samhällets krav. Visst andra kan stötta dej men det är i slutändan bara du som kan ta steget. Ta hand om dej :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin