Munchkin

Jag sa ju att jag fick Star Munchkin när jag fyllde år och jag tänkte inte på att alla kanske inte vet va de är så då tänkte jag att jag skulle berätta va de är och samtidigt ge ett litet speltips för Munchkin är ett spel :) Munchkin är alltså ett typ av kortspel. Det finns flera olika Munchkin som tex Munchkin Fu, Star Munchkin, Munchkin Need For Steed, Munchkin Bites och Munchkin orginal och många fler. Alla olika Munchkin har olika teman men reglerna är i princip samma. Det står en bra förklaring på lådan va spelet går ut på "Kill the Monsters - Steal the Treasure - Stab Your Buddy" xD De är typ så man ska göra^^ Du är en karaktär som du kan välja att förändra under spelets gång som ras, yrke och till och med kön. Du ska ska öppna dörrar och bakom dom finns monster, fällor och skatter. För varje moster man dödar får man +1 level och så får man skatten som monstret vaktar över. Ju farligare monster ju mer skatter får man. Med skatterna kan man utrusta sin karaktär så att du blir starkare och kan döda starkare monster. Andra spelare kan hjälpa dej att döda ett monster som är för starkt för att du ska klara av det ensam, men då måste man oftast muta spelaren med att få en del av skatten^^ Men den som hjälper dig en gång kan nästa gång vara din fiende för dina motspelare kan oxå välja att hjälpa monstret istället så att du bli besegrad av monstret. Förr eller senare så måste du försöka förstöra för dina motspelare för att du ska bli den starkaste. Det är de som är det roligaste i spelet, att jävlas me dom andra spelarna xD Om du besegras av monstret så kan du välja att fly men om du misslyckas så kan saker hända som kallas "bad stuff" som kan vara från att förlora din respekt så dina motspelarna kan skratta åt dej till att bli dödad.

Just nu har jag Munchkin orginal och Star Munchkin :) Jag har inte hunnit spela Star Munchkin än men jag ska försöka få några kompisar att spela de me mej snart^^ Dom är lika pepp som jag på att testa de^^ Munchkin är ett skitkul spel som måste spelas!


En av mina favorit "händelser" i Munchkin är helt klart när någon träffar på "Duck of Doom" xD



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
bloglovin